Microsoft načne nabízet internetovou cestou programy pro elektronickou poštu, zasílání vzkazů a další software pro spolupráci podniků. Tyto aplikace poběží na počítačových serverech v datových centrech Microsoftu a zákazníkům je podnik dodá po webu.
Nová strategie představuje odklon od současného modelu, kdy Microsoft prodává licence k programům, které běží lokálně v počítačích patřících zákazníkům. "Je to první krok a ještě hodně toho přijde," uvedl analytik John Rymer z Forrester Research. Americký gigant k tomuto kroku přiměla konkurence společností Salesforce.com Inc. a Google Inc.
Microsoft uvedl jako příklad nové strategie Office Live Workspace, který spustil o víkendu. Office Live Workspace zaměstnancům umožňuje dělit se přes internet zadarmo o dokumenty ve Wordu, programy v Excelu a prezentace v PowerPointu. Ve Workspace může uživatel přizvat ostatní, aby se na dokumenty podívali a vyjádřili se k nim, i když nemají Microsoft Office. Uživatelé si na Workspace můžou uložit přes 1000 dokumentů Office a dostat se k nim přes jakýkoli internetový prohlížeč.
Do mamutích datových center, plných počítačů a úložních médií, investoval Microsoft miliardy dolarů, aby mohl nabízet služby běžným zákazníkům i velkým organizacím. Podnik dodal, že ty firmy, které novou distribuční cestu softwaru odmítnou, budou dál platit za licence. Software dodaný prostřednictvím nové služby bude podle Microsoftu levnější, napsala agentura Reuters.