Více než polovina dotazovaných firem, kolem 53 procent, zvažuje v budoucnosti nabídku výhod pro zaměstnance dále rozšiřovat. Firmy konkrétně chtějí zaměřovat pozornost na zvýšenou zdravotní péči, životní pojištění, rekreaci a penzijní připojištění. "Péče o zaměstnance včetně poskytování zaměstnaneckých výhod je dnes součástí strategie většiny společností," řekl Šíbal.
Přibližně 56 procent ze společností nabízejících zaměstnanecká zvýhodnění dávají lepší podmínky členům vedení než ostatním pracovníkům. Navíc jsou rozdíly mezi vrcholovými manažery a zástupci nižších pater managementu. Podle Šíbala budou muset podniky, například velké zahraniční automobilky, kvůli vysoké fluktuaci a nedostatku některých profesí stále více zaměřovat pozornost i na dělníky a nabízet jim taková zvýhodnění, která by například zamezila odchodům ke konkurenci nebo do zahraničí.
Závěry průzkumu lze podle Šíbala zhruba použít i na firmy s menším počtem zaměstnanců. "Je to určitý trend. Jak se starají o zaměstnance velké společnosti, to by měly podle předpokladů následovat i malé a střední podniky," mínil Šíbal.
V západoevropských zemích vládnou zaměstnanecké výhody zaměřené na budoucnost, tedy penzijní systémy, zdravotní péče, pojištění pro případ smrti. Podle specialistky na zaměstnanecké výhody z firmy Fincentrum Martiny Janiukové je možné očekávat, že Česko půjde ve stopách západních protějšků. "Ve střední a východní Evropě a v Česku samotném však převažují krátkodobé benefity hmotného rázu - firemní telefon, auto, PC, stravenky, a tak dále, což se bude časem měnit ve prospěch penzijních a pojistných programů podobně jako v tradičních zemích EU," uvedla v tiskové zprávě.
Poskytování finančních benefitů, tedy penzijního připojištění a životního pojištění, podporuje i daňová reforma, která by měla v Česku platit od počátku příštího roku.