"I když jsou všude nějaké obchody, je na venkovském trhu ještě strašně místa. Konkurence je tady potřeba jako sůl a my ji sem chceme vnést," řekl deníku Flosman. Další samoobsluha řetězce zatím vznikla ve Studené na Jindřichohradecku, letos a příští rok hodlá firma otevřít prodejny mimo jiné v Sázavě, Lomnici nad Lužnicí nebo Habrech na Havlíčkobrodsku.
Flosman expanzi plánuje s pomocí bank a realitních developerů, píše deník. Zatím dokáže ročně postavit nanejvýš pět prodejen, každou za osm až deset milionů korun. "Pronájmy nechceme, to není koncepce," uvedl pro HN podnikatel. Návratnost každé prodejny předpokládá do osmi let.
Flosmanova skupina má v Česku 267 potravinářských prodejen, z nichž 37 přímo vlastní. Zbývající si pronajímá nebo s jejich vlastníky spolupracuje na základě franšízové smlouvy. Do skupiny s obratem 3,5 miliardy korun ročně patří také velkoobchody Flosman a Rival.
Nezávislé firmy se loni na tuzemském maloobchodu podílely 28 procenty, uvádějí HN. Hypermarkety získaly 34 procent tržeb, diskontní prodejny 21 a supermarkety 14 procent. Zbylá tři procenta držely velkoobchody typu cash&carry.