SAP nabídl za jednu akcii Business Objects 42 eur, což ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 20 procent. SAP dodal, že očekává, že představenstvo Business Objects doporučí akcionářům, aby nabídku přijali, a akvizice tak bude dokončena v prvním čtvrtletí 2008.
Francouzsko-americká společnost Business Objects je největším výrobcem podnikového inteligentního softwaru, který pomáhá společnostem z velkého množství informací v databázi zjistit podnikatelské trendy a vzory chování. Má více než 43.000 zákazníků a loňské tržby společnosti činily 1,25 miliardy dolarů.
Novou akvizicí SAP opouští svoji strategii, v rámci které se zaměřoval na organický růst, a vydává se stejnou cestou jako jeho hlavní konkurent Oracle. Ten v posledních letech utratil více než 20 miliard dolarů (390 miliard Kč) za nové akvizice, jejichž cílem je ohrozit vedoucí pozici SAP na trhu firemního softwaru, který pomáhá společnost v řízení některých funkcí, jako řízení lidských zdrojů, dodávek a vztahů se zákazníky. Na počátku letošního roku Oracle, který je největším výrobcem databázového softwaru, koupil za 3,3 miliardy dolarů společnost Hyperion Solutions Corp., menšího konkurenta Business Objects.
SAP hodlá do roku 2010 zdvojnásobit počet svých klientů na 100.000. Přilákat chce hlavně malé a středně velké společnosti.
Hodnota trhu s inteligentním softwarem se pohybuje kolem osmi miliard dolarů. Do roku 2010 má trh růst v průměru o 11 procent ročně, což je mnohem více, než celý trh se softwarem. Po akvizici Business Object zůstane jedinou velkou nezávislou společností v tomto oboru kanadská firma Cognos, napsala agentura Reuters.