...prudkému poklesu průměrné prodejní ceny svých přístrojů.
Společný podnik firem Ericsson a Sony vykázal za třetí čtvrtletí zisk před zdaněním 384 milionů eur proti 327 milionům ve druhém kvartále a 427 milionům před rokem.
Analytici oslovení Reuters očekávali za uplynulý kvartál výsledek jen 358 milionů eur. Společnost vykázala tržby 3,11 miliardy eur oproti odhadu trhu ve výši 3,29 miliardy.
Sony Ericsson oznámil, že průměrná prodejní cena jeho mobilních telefonů, klíčový ukazatel ziskovosti firmy, klesla na 120 eur ze 125 eur v předchozím kvartále a 147 eur před rokem. Analytici oslovení Reuters čekali průměrnou cenu 124 eur.
Analytik Hakan Wranne ze Swedbank řekl, že průměrná prodejní cena je zklamáním.
"Ale na druhou stranu dokázali v tom čtvrtletí udržet a vlastně ještě zvýšit marže," řekl a dodal, že vzhledem k trendu u objemů prodeje a poklesu průměrné prodejní ceny to je překvapivé i povzbudivé do budoucna.
Společnost ve třetím čtvrtletí dodala 25,9 milionu přístrojů proti 24,9 milionu ve druhém kvartále. Meziročně to ovšem představuje nárůst o 31 procent.
Sony Ericsson uvedl, že zvedl hrubou marži na 30,7 procenta. To předčilo očekávání trhu ve výši 29,8 procenta i výsledek 29,6 procenta za předchozí tři měsíce.
Podle analytiků ukrajuje Sony Ericsson podíl na trhu konkurenčním firmám Nokia , Motorola a Samsung Electronics , tedy jedničce, dvojce a trojce na trhu.
Nižší prodejní ceny telefonů Sony Ericsson přitom odrážejí jeho strategii přesunu na levnější trhy.
[STOCKHOLM/Reuters/Finance.cz]