Zákazník zvolil nízkopodlažní dvouosý trolejbus se střídavým pohonem typu 24 Tr o délce 12 metrů. Vozy budou vybaveny klimatizací pro řidiče i cestující, rampou pro vozíčkáře a automatickými sběrači. Kamion je dopraví do německého přístavu Lübeck a odtud poplují lodí, uvedl ředitel.
Trolejbusy, které v plzeňských ulicích najezdily zkušební kilometry, vyrábí Škoda ve spolupráci s firmou Irisbus Iveco.
Riga provozuje téměř 300 trolejbusů Škoda, první od roku 1955. V roce 1998 tam podnik dodal 30 trolejbusů 14 Tr v rámci tendru Světové banky. Naposledy tam směřovalo šest vozů Škoda 15 Tr před šesti lety.
"Letos dodáme českým a slovenským městům 80 trolejbusů. Konkrétně do Plzně, Brna, Zlína a Prešova. V příštím roce jich bude 130," řekl ředitel divize Pohony a trolejbusy Karel Majer.
Výroba trolejbusů by měla tvořit přes 40 procent letošních tržeb Škody Electric. Podnik s 560 lidmi chce letos prodat zboží za 2,2 miliardy korun. Loni, kdy jeho prodej přesáhl 1,5 miliardy Kč, tvořily trolejbusy třetinu, stejně jako trakční motory a pohony elektrických vozidel.
Kvůli nárůstu zakázek trolejbusů rekonstruovala firma za miliony korun pracoviště montáže. Počet za sebou řazených montážních stanovišť může být nyní až deset, lze je měnit podle typu a výbavy trolejbusů. Zjednodušily se a zefektivnily přesuny materiálu i vozů.