Na Czech Pointech lidé získají veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech o jejich osobách, majetku a právech. Jejich prostřednictvím bude mít občan možnost úředně ověřit dokumenty, listiny a podpisy a převést dokumenty do elektronické formy. Dále se bude moci přes Czech Point oficiálně obrátit na kterýkoli úřad veřejné správy, a také získat informace o průběhu řízení, která se ho týkají.
Síť Czech Point by mělo tvořit asi 1300 obecních úřadů. Připojit by se k nim mělo také 2000 poboček České pošty. O zařazení do seznamu budou moci požádat i další obecní úřady. V ČR v rámci pilotního projektu funguje asi 30 kontaktních míst Czech Point.
Původně se se vznikem této sítě počítalo na jaře 2008. Senát však podal návrh, s nímž souhlasila i sněmovna, na uspíšení účinnosti novely k 1. lednu. Poslanci zároveň na doporučení horní komory zvýšili správní poplatek, který by lidé měli za službu Czech Pointu platit, z 50 na 100 korun. V individuálních případech ale zákon umožňuje snížení poplatku.