"Vybíráme jak z lidí uvnitř firmy, tak z externích kandidátů," doplnila Gilsonová. Firma bude pod jejím vedením pokračovat v plnění tříleté strategie, kterou loni přijala pod vedením předchozího ředitele Michala Čupy. Strategie počítá s tím, že česká pobočka do roku 2009 zdvojnásobí své výnosy.
"S výsledky posledního fiskálního roku jsme spokojeni. Budeme trochu upravovat nastavení některých úkolů, ale budeme pokračovat," uvedla Gilsonová. Firma chce pokračovat ve svém zaměření na domácnosti, malé a střední podniky, velké firmy a státní správu. Firma chce rovněž více spolupracovat s partnery a prohloubit spolupráci s veřejnou správou.
V krátkodobém horizontu se chce zaměřit na provoz pobočky a zvýšení její efektivity. "Lidi jsou zde stejně otevření a ochotní diskutovat jako v Redmondu, jsou více kreativní, a naopak nejsou tak přehnaně pozitivní jako v Americe," doplnila.
Vedení Microsoftu vybíralo podle viceprezidenta pro střední a východní Evropu Vahé Torossiana nového šéfa české pobočky z 25 vážnějších kandidátů. Nakonec se po porovnání s místními kandidáty ukázala jako nejvhodnější žena, která zná prostředí firmy, i když nepochází z ČR. "Kvůli komplexnosti našeho současného podnikání jsme potřebovali úplně jiný profil kandidáta, než kterého bychom na stejnou pozici vybrali třeba před pěti lety," dodal.
Česká pobočka Microsoftu funguje od roku 1992. Za tu dobu se v jejím čele vystřídali čtyři generální ředitelé. Gilsonová (40) je pátá v pořadí a první cizinka.