Mýto se na některých českých silnicích vybírá od letošního roku. Problémy se zadáváním zakázek provázely nejen samotnou výstavbu systému, ale i následný výběr firmy, která bude na funkčnost projektu dohlížet. ŘSD koncem minulého roku zrušilo vyhlášený tendr, a to kvůli pochybnostem o jeho bezchybnosti, později vyhlásilo nový a jeho vítěz převzal kontrolu nad systémem letos v dubnu.
Na postup si někteří uchazeči stěžovali přímo u ŘSD, jenže bez úspěchu. Firmy CZECH RADAR a AUDIT PLUS se tak obrátily na ÚOHS. Nelíbilo se jim hlavně to, že se do debaty o zrušení tendru zapojilo ministerstvo dopravy. Náměstek ministra Jiří Hodač podřízené státní organizaci dopisem oznámil, že trvá na zrušení zadávacího řízení. Podle ÚOHS to byl jasný příkaz, kterým se ŘSD muselo řídit.
Navíc "jestliže zadavatel dospěl k závěru, že veřejnou zakázku nelze realizovat podle podmínek vymezených v zadávací dokumentaci, nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval," uvedla v rozhodnutí místopředsedkyně úřadu Jindřiška Koblihová.
Logica měla na kontrole mýtného systému pracovat jen několik měsíců, do vyhodnocení nového výběrového řízení. Cenu prací ŘSD nastavilo tak, že k tomu dle zákona nemuselo vypisovat výběrové řízení. Vítězem nového tendru se stala firma ELTODO, která si Logicu zvolila za svého partnera a pronajala si od ní techniku.