"Na trhu je ale potenciál pro růst. Podíl privátních značek zde proto podle našich předpovědí v dalších letech výrazně vzroste," citují HN Judith Wilminkovou z PLMA. Například v německých obchodech zabírají vlastní značky 39 procent regálů, v Británii 43 procent a ve Švýcarsku 53 procent nabízeného zboží.
Další růst podporují i samotné řetězce, které přidávají denně nové značky. "V tuto chvíli máme 13 procent vlastních značek a tento podíl roste," uvedla mluvčí Tesco Stores Jana Matoušková.
Když řetězce s vlastními značkami začínaly, nabízely v nich převážně zboží nižší kvality, ale za nízkou cenu, poznamenávají HN. Zatímco ještě před pěti lety se vlastní značky týkaly hlavně potravin a toho nejlevnějšího doplňkového zboží, dnes se cenová laťka posunula o řád výš. Obchodní řetězce spolupracují s výrobci zvučných jmen a často nabízejí napodobeniny značkových výrobků a vlastní "prémiové řady".
Trendem, který do Česka přichází například ze Švýcarska či Německa, se údajně stává zaměstnávat týmy kreativců, které pro vlastní výrobky vymýšlejí veselá a hravá jména, která by přilákala zákazníky, dodávají HN.