HN: Obliba privátních značek v Česku stále roste

17.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 17. října (ČTK) - Obliba takzvaných privátních značek v Česku stále roste. Zatímco ještě loni byl podle Asociace výrobců pod privátní značkou (PLMA) bez výrazného uvedení výrobce každý pátý produkt, letos už podíl značek vyrobených speciálně pro řetězce vzrostl na 27 procent. Píšou to dnešní Hospodářské noviny s tím, že za západní Evropou však Česko stále zaostává.

"Na trhu je ale potenciál pro růst. Podíl privátních značek zde proto podle našich předpovědí v dalších letech výrazně vzroste," citují HN Judith Wilminkovou z PLMA. Například v německých obchodech zabírají vlastní značky 39 procent regálů, v Británii 43 procent a ve Švýcarsku 53 procent nabízeného zboží.

Další růst podporují i samotné řetězce, které přidávají denně nové značky. "V tuto chvíli máme 13 procent vlastních značek a tento podíl roste," uvedla mluvčí Tesco Stores Jana Matoušková.

Když řetězce s vlastními značkami začínaly, nabízely v nich převážně zboží nižší kvality, ale za nízkou cenu, poznamenávají HN. Zatímco ještě před pěti lety se vlastní značky týkaly hlavně potravin a toho nejlevnějšího doplňkového zboží, dnes se cenová laťka posunula o řád výš. Obchodní řetězce spolupracují s výrobci zvučných jmen a často nabízejí napodobeniny značkových výrobků a vlastní "prémiové řady".

Trendem, který do Česka přichází například ze Švýcarska či Německa, se údajně stává zaměstnávat týmy kreativců, které pro vlastní výrobky vymýšlejí veselá a hravá jména, která by přilákala zákazníky, dodávají HN.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK