"Klienti by se měli vrátit dnes, pravděpodobně letem v 19:00 egyptského, tedy 18:00 místního času. Teď čekám na potvrzení na 100 procent," řekl majitel cestovní kanceláře Sunny Days.
Důvodem problémů s odletem klientů, původně plánovaným na dnešní ráno, byla podle něj porucha letadla. "Teď jsou v hotelích už dávno zpátky a je o ně postaráno. Delegáti jsou na místě k dispozici," uvedl ben Ahmed.
"Dnešní plánovaný let z egyptské Hurghady do Prahy ve 4:45 ráno byl zpožděn z důvodu poruchy letadla egyptské letecké společnosti Koral blue. Klienti byli po zjištění faktu, že letadlo není schopné let zpátky do ČR realizovat, kolem deváté hodiny ráno odvezeni zpět do hotelu a všem klientům byla zaplacena celá další dnešní noc navíc a stravování formou all inclusive, aby se klienti nemuseli omezovat," uvedl člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura s tím, že CK Sunny Days se o své klienty v Egyptě postarala a snaží se co nejrychleji pro ně zajistit náhradní letadlo.
Okamura zaroveň upozornil, že kvůli poruše letadla společnosti Koral blue se zpožďuje i následný odlet dalších klientů z Prahy do Egypta. "CK Sunny Days všem těmto klientům, kteří se již nemohou vrátit domů, také zajistila v Praze pokoje, aby mohli pohodlně počkat, až se upřesní čas odletu na dovolenou," podotkl.
Potíže cestovních kanceláří s charterovými lety nejsou výjimkou a jejich klienti se s nimi setkávají každoročně. Například už na začátku letošního roku si stěžovali čeští turisté, kteří uvízli při cestě do Panamy na newyorském letišti JFK.
CK Sunny Days patří k největším CK v ČR a i nyní v říjnu odbavuje na dovolenou s českými turisty pět letadel týdně. Sunny Days se s problémy při odletu potýká poměrně často. Přesně před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru dokonce 17 hodin.