"Česká televize musí následovat trh. Když hlavní hráč zvedne úroveň cen, nemůžeme být zbytečně pod ní," řekl HN Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia, která se o reklamu na ČT stará.
Zatímco Česká televize chystá zdražení o 15 procent, Prima podle HN navýší své ceny o 20 procent. Šéf Novy Petr Dvořák pátečnímu vydání listu řekl, že cena inzerce na Nově se příští rok zvýší v průměru o dvacet procent.
"Nova je ve vztahu k jiným médiím důležitá. Ovlivňuje i rozhlas, tisk nebo internet. Většinou ostatní média vyčkávají, jaký bude vývoj na Nově, a přizpůsobí se," řekl HN odborník na televizní trh z časopisu Marketing & Media Juraj Gerbery. Právě na Nově totiž končí téměř polovina všech reklamních výdajů.
Podobné vyčkávání připomínající kartelové jednání se však nelíbí antimonopolnímu úřadu. "Jestliže jsou na trhu vysílány takovéto cenové signály, není to v pořádku. Na chování televizí se podíváme," citují HN šéfa antimonopolního úřadu Martina Pecinu.
Zdražení reklamy nejvíce postihne největší inzerenty, kteří mají díky vysokým objemům reklamy dojednané slevy.
Televizní reklama je v Česku už nyní o více než polovinu dražší než v Polsku či Maďarsku. Někteří velcí inzerenti se proto v případě dalšího zvyšování cen budou snažit své reklamy přesunout jinam, píšou dnešní Hospodářské noviny.