Klienti CK Sunny Days měli podle původního plánu z Egypta do Česka odletět dnes brzy ráno, porucha letadla jim ale neplánovaně prodloužila dovolenou. Podle Okamury je o rekreanty dobře postaráno. Cestovní kancelář jim zaplatila noc v hotelu a stravování formou all inclusive, aby se nemuseli omezovat.
"Společnosti Koral Blue, která je zodpovědná za tuto událost, se podařilo najít náhradní stroj. Jedná se o letadlo z Turecka, které však není registrované ani u egyptského Úřadu pro civilní letectví, ani u českého. Společnost Koral Blue tak okamžitě zažádala oba úřady o povolení k přistání a od egyptského úřadu již povolení obdržela. Od českého však zatím ještě povolení písemně nepřišlo," vysvětlil Okamura.
Okamura zároveň upozornil, že odpovědnost za kompenzace a odškodnění klientům za zpoždění či zrušení letu nese letecká společnost, nikoliv cestovní kancelář.
Porucha letounu zkomplikovala dovolenou nejen zhruba 180 klientům CK Sunny Days v Hurghadě, ale také dalším desítkám lidí, kteří na svou dovolenou u Rudého moře teprve čekají. "My jsme z Plzně. Dojeli jsme na letiště dopoledne a poslali nás zase hned domů. Prý se nám ozvou večer, až budou vědět víc. Nevíme, co bude. Už jsme měli být po poledni v Egyptě a místo toho trčíme doma," řekl jeden z postižených zákazníků CK rozhlasové stanici Frekvenci 1, která o potížích s odletem informovala jako první.
CK Sunny Days patří k největším CK v ČR a i nyní v říjnu odbavuje na dovolenou s českými turisty pět letadel týdně. Dnešní její problém s odletem ale není ojedinělý. Přesně před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru 17 hodin.