"Sunny Days nás oslovila dnes v sedm hodin ráno a my jsme využili naší nejbližší volné kapacity," řekla Dufková. Jak ČTK potvrdila mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí, letadlo do Egypta odstartovalo z Prahy po 17:30. Na palubě veze klienty Sunny Days, kteří si zájezd do Egypta zaplatili, ale kvůli výpadku spoje Koral Blue nemohli na dovolenou odstartovat podle plánu.
V Egyptě nyní zůstává asi 180 zákazníků Sunny Days, kteří měli být doma již v neděli. Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury přebývají v hotelu a mají k dispozici všechny služby včetně lékaře. Hotel je údajně pro ně zajištěn i po příletu v Praze a Brně.
Češi v Egyptě uvízli v neděli, neboť letadlo egyptské letecké společnosti Koral Blue nemohlo odstartovat kvůli poruše na motoru. Naděje dovolenkářům svitla poté, co se na letišti objevilo náhradní letadlo objednané z Turecka. Jak se však ukázalo, nové letadlo nemělo přístup do vzdušného prostoru zemí EU a ani potřebnou egyptskou licenci.
Klienti se tak museli vrátit zpět do hotelu, ačkoliv už mnozí byli odbaveni a prošli pasovou kontrolou. Hotel je vzdálen od letiště zhruba 50 kilometrů; někteří z nich si stěžovali rozhlasové stanici Frekvence 1 na nedostatek informací o celé situaci. Části klientů vadilo také údajné špatné zacházení ze strany pracovníků letiště, kteří jim prý hrozili násilím v případě, že se dobrovolně nevrátí na hotel.
Sunny Days patří k největším CK v ČR a i nyní v říjnu odbavuje na dovolenou s českými turisty pět letadel týdně. Dnešní její problém s odletem ale není ojedinělý. Přesně před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru 17 hodin. Jak upozornil Okamura, odpovědnost za zpoždění či zrušení letu nese letecká společnost, která by se také měla postarat o případné finanční kompenzace.