...dopadů, oznámil ve středu člen vlády.
Ministr dopravy Ľubomír Vážny řekl, že s kolegou z resortu financí Jánem Počiatkem probere jeho obavy z rizik spojených s plánem na výstavbu 151 kilometrů dálnic prostřednictvím projektů partnerství veřejných a soukromých investic (PPP).
Jednání ale nezmění záměr pokračovat s původním rozsahem projektů schválených vládou v září, řekl Vážny.
"Půjdeme podle připraveného scénáře a v připraveném rozsahu," řekl ministr dopravy po zasedání kabinetu.
Ministerstvo financí dříve v říjnu uvedlo, že navrhovaný objem PPP by byl příliš drahý, a doporučilo vládě snížit jej zhruba o třetinu na 95 kilometrů nových dálnic.
Představitelé ministerstva financí nebyli bezprostředně k zastižení pro případný komentář.
Rychlejší výstavba dálnic se stala jednou z klíčových priorit premiéra Roberta Fica poté, co mu sliby o vyšších sociálních výdajích pomohly vyhrát volby v roce 2006.
Fico chce urychlit budování silniční sítě, aby zúžil mezery v prosperitě mezi regiony, ale zároveň musí snížit fiskální deficit, aby Slovensko mohlo v roce 2009 přijmout euro.
Ministerstvo financí uvedlo, že dopad PPP projektů na fiskální deficit a státní dluh bude znám pouze po podpisu smluv s investory, kteří dálnice postaví a budou je provozovat.
Úřad také doporučil vládě, že by neměla podepisovat žádné kontrakty se soukromými investory, dokud nebude Slovensko znát konečný postoj Evropské centrální banky (ECB) a Evropské komise ohledně schopnosti Bratislavy splnit kritéria pro vstup do eurozóny.
Rozhodnutí o slovenské přihlášce se čeká na jaře příštího roku.
Ministr dopravy Vážny ale řekl, že Slovensko nemůže podpis kontraktů odkládat až po verdiktu o euru, protože by to zneklidnilo investory, kteří se o projekty zajímají.
"Musíme samozřejmě vědět, jak se bude státní rozpočet vyvíjet v budoucnosti a zda bude schopen pokrýt nárůst výdajů počínaje rokem 2011," řekl Vážny.
"Ale pokud je to vládní priorita, bude rozpočet muset být nastaven tak, aby tuto prioritu pokryl."
[BRATISLAVA/Reuters/Finance.cz]