Poslední kapkou se stala nehoda letadla Dash v sobotu v podvečer v Kodani, při níž stroj Dash 8-Q400 přistával jen s částí podvozku a svým pravým křídlem se proto při brzdění nebezpečně dotýkal země. Za posledních sedm týdnů byla sobotní nehoda již nejméně osmým vážným problémem letounu tohoto typu.
"Důvěra v tato letadla rapidně poklesla a naši zákazníci jsou při létání s těmito stroji stále rozpačitější. Proto jsem se po rozhodnutí správní rady rozhodl stáhnout všechna tato letadla z provozu," napsal v tiskovém prohlášení generální ředitel SAS Mats Jansson. V dokumentu SAS dále uvedly, že letadla Dash nesplňují nároky na spolehlivost a že z dlouhodobého hlediska ohrožují dobrou pověst Skandinávských aerolinií.
Bombardier dnes zveřejnil na svých internetových stránkách prohlášení, v němž bez ohledu na nedávné incidenty vyzývá zákazníky, aby dále létali s Dash 8-Q 400. Ve světě létá celkem 165 těchto letadel ve službách 22 leteckých společností.
Experti na severu Evropy rozhodnutí SAS přivítali jako "drastické a překvapivé, avšak správné". "Letecká společnost nemůže žít bez důvěry zákazníků v bezpečný provoz," řekl k tomu deníku Dagens Nyheter letecký analytik dánské Sydbank Jacob Pedersen. Také Úřad pro letecký provoz ve Švédsku vítá verdikt SAS s potěšením, že Skandinávské aerolinie "věnují bezpečnosti tak velkou pozornost".
V historii skandinávské letecké dopravy je dnešní rozhodnutí unikátní. Krátkodobým řešením nynějších problémů je změna rezervací a přesunutí cestujících na linky s letadly jiného typu. SAS také pronajme několik strojů od jiných společností. Podle dnešních informací oznámí společnost dlouhodobější řešení nynější krize v nejbližších dnech a týdnech.