„Výsledky za první tři čtvrtletí dokazují, že inovace naší produktové řady a expanze na nové trhy vedly k upevnění pozice Cetelemu na trhu spotřebitelských úvěrů,“ uvedl ing. Václav Horák, generální ředitel společnosti Cetelem.
Největší nárůst poskytnutých úvěrů zaznamenal Cetelem v oblasti osobních půjček a financování automobilů a motocyklů. „V letošním roce se Cetelem zaměřil na prohlubování stávající spolupráce a na získávání nových obchodních partnerů a trhů,“ upřesnil ing. Václav Horák. Ve zvýšené míře začal letos Cetelem využívat distribuční sítě finančních zprostředkovatelů pro nabídku svých osobních půjček a zahájil spolupráci s řadou nových partnerů v oblasti financování automobilů a motocyklů.
Rovněž pro své kreditní karty Aura připravuje Cetelem stále nové funkce, které vychází vstříc požadavkům a nárokům klientů na tento moderní platební nástroj. Kreditní karty se díky tomu stávají stále oblíbenějším způsobem čerpání úvěru. Lidé se naučili používat své kreditní karty k platbám v obchodech, jen za prvních devět měsíců letošního roku stoupl počet plateb kartou za zboží a služby meziročně o 58 %. Cetelem zavedl již v loňském roce až 50denní bezúročné období pro všechny bezhotovostní platby kartou a umožnil tak svým klientům čerpat bezúročný úvěr až do příštího termínu splatnosti. Další novinku představuje možnost využít kreditní kartu pro získání úvěru přímo v prodejně, a to úvěru na nákup konkrétního zboží s výhodnější úrokovou sazbou a pevnou délkou splácení.
Přímo v místě prodeje klienti Cetelem také stále využívají oblíbené nákupy na splátky. V této oblasti vede spotřební elektronika, která tvoří více než třetinu zboží financovaného na splátky. Pořadí nejnakupovanějšího zboží se ale v letošním roce změnilo. Zatímco ještě v loňském roce suverénně vedly televizory, letos jich klienti Cetelem nakoupili na splátky o 13 % méně. Naopak výrazně vzrostly počítače, kterých letos Cetelem financoval o 29 % více než za první tři čtvrtletí loňského roku. V počtech financovaného zboží obsadily počítače druhou příčku hned za vedoucími mobilními telefony.
V oblasti Osobních půjček Cetelem se trend nemění. Klienti si stále půjčují nejčastěji na rekonstrukce a vybavení domácností, na tento účel směřuje třetina všech osobních půjček. Roste také počet menších půjček, které jsou většinou neúčelové. V reakci na poptávku na trhu představil Cetelem letos v červenci v oblasti malých půjček nový produkt – C-půjčku. C-půjčka se vyznačuje rychlým a jednoduchým vyřízením a pevně danou splátkou, která již zahrnuje všechny poplatky a pojištění. Klienti tak dostanou přesnou informaci o tom, kolik budou skutečně splácet.