Podle mluvčího největšího tuzemského sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe vytíženost kamionů v posledních letech v souvislosti s rostoucí konkurencí a tlakem na zvyšování efektivity roste. Údaj, jak jezdí kamiony jednotlivých dopravců plné nebo prázdné, je podle něj citlivá informace, kterou dopravci většinou nezveřejňují.
Za nízkými čísly z Dánska může být skutečnost, že tento stát je významnou tranzitní zemí v nákladní automobilové dopravě. Údaje z Kypru lze zase vysvětlit podle statistiků tím, že to odráží cesty z a do přístavu a jednosměrnými náklady mířícími na stavbu. Podobně se dá prý vykládat i 37 procent prázdných jízd v Řecku a Irsku. Jinak se většina států pohybuje vesměs mezi 20 až 30 procenty. Údaje zahrnují v tomto ohledu 20 z 27 členských zemí EU.
Z čísel Eurostatu lze také vyčíst, že v roce 2005 průměrná váha nákladu činila v Evropské unii 13,1 tuny, přičemž u vnitrostátní dopravy to bylo něco málo přes 12 tun, zatímco u mezinárodní přibližně 16 tun. Největší náklady na mezinárodních trasách byly ve Finsku (20 tun), v případě vnitrostátních ve Švédsku (19 tun).
Od roku 2000 do roku 2005 průměrná váha stoupla z 12,3 na 13,1 tuny. Velkou měrou se na tomto růstu podílí vývoj v nových členských zemích, kde byl nárůst výrazně vyšší. Eurostat to vypíchl na příkladu České republiky, kde váha nákladů vzrostla ze 7,9 na 10,8 tuny. U Slovenska evropský statistický úřad uvedl pouze údaje od roku 2003 - tehdy to bylo 8,1 tuny, zatímco v roce 2005 už 9,4 tuny.
Nárůst v nových členských zemích by se podle evropských statistiků možná dal vysvětlit zvýšeným začleněním těchto zemí do EU a investicemi do rozvoje vozového parku.