Telefónica O2 nyní provozuje 2,14 milionu pevných linek, což je o čtvrt milionu méně než na začátku roku. Koncem 90. let byly aktivní téměř čtyři miliony linek. "Očekáváme podobný vývoj jako ve Španělsku, kde se v posledních letech počet linek stabilizoval," uvedl Anglada. Lidi by přitom od odhlašování měly odradit nové služby, především rychlý internet ADSL a také digitální televize.
Podle Anglady ale není podstatný počet linek, ale počet zákazníků, kteří využívají služby firmy bez ohledu na technologii.
Firma po loňském sloučení s dceřiným mobilním operátorem Eurotelem začala nabízet balíčky, které kombinují služby pevné a mobilní sítě, a v poskytování provázaných služeb chce pokračovat i v budoucnu. Za příklad takové služby uvedl Anglada přímé přenosy z hokejové extraligy, které lze sledovat na displeji mobilu, přes internet i internetovou televizi.
Telefónica O2 hodlá pokračovat v investicích do zvyšování kvality mobilní sítě GSM, ale i sítě třetí generace UMTS, která umožňuje rychlé přenosy dat. Ta je nyní dostupná v Praze a v Brně. "Podle poptávky zákazníků budeme pokrytí UMTS rozšiřovat," uvedl.
Tuzemská skupina Telefónica oznámila růst investic do září o 14,4 procenta na 4,6 miliardy korun. Za celý rok budou investice pět až deset procent pod plánovanými devíti miliardami Kč.
V současné době firma testuje využití reklamy v mobilních telefonech. Službu nedávno představil i konkurenční Vodafone. O tom, v jaké formě se reklama na displeje telefonů dostane, zatím Telefónica nerozhodla.