"Ocenění má ukázat na chyby, kterých se dopouštějí při propagaci svého zboží výrobci světových značek," cituje server z tiskové zprávy Consumer International (CI). "Společnosti se musejí chovat čestně, čitelně a odpovědně, a ne zneužívat důvěry spotřebitelů," odůvodnil udělení anticen šéf CI Richard Lloyd.
Coca-Cola se podle sestavovatelů světového žebříčku nejhorších značek dostala na první místo proto, že svou vodu Dasani popisovala jako prvotřídní vodu doplněnou speciální směsí minerálů, která poskytne jiskřivou a svěží chuť. "Kampaň ale nedostatečně zdůrazňuje to, že se jedná o normální vodu z kohoutku," uvedla CI.
Výrobce cereálií Kellogg's si cenu vysloužil kampaní oslovující děti poutavými obrázky, které podle CI příliš agresivně vnucovaly dětem potraviny přesycené cukrem a solí.
Světový výrobce hraček Mattel se do této čtveřice dostal kvůli nebezpečným výrobkům, které obsahovaly až dvěstěkrát více olova, než dovolovala americká norma. Firma musela nakonec stáhnout z trhu 21 milionů vadných hraček.
Farmaceutická firma Takeda Pharmaceuticals si anticenu vysloužila propagací léku Rozerem na spaní. Spotřebitelské organizaci vadilo, že firma vnucuje tento výrobek také dětem, a přitom neupozorňuje na jeho vedlejší účinky, které mohou například posilovat u některých typů lidí myšlenky na sebevraždu, napsal server iDnes.cz.