Za vybudování ostravské části dálnice, která je dlouhá 17 kilometrů, zaplatí stát 14 miliard korun. "V přepočtu na kilometr to vypadá jako velká částka, ale je třeba si uvědomit, že jsme stavěli průtah městem s 300.000 obyvateli, což je v Česku unikátní projekt. Stavby jsou navíc na poddolovaném území, náklady zvýšily také složité mostní estakády," upřesnil Brunclík.
Podle hejtmana Moravskoslezského kraje Evžena Tošenovského je cena dálnice zbytečně vysoká také kvůli ekologickým aktivistům. "Dálnici neprodražili politici, technici ani stavaři, ale zejména tlaky různých aktivit a jejich často nesmyslné požadavky," řekl Tošenovský. Celkem bude 80 kilometrů dlouhá dálnice z Lipníku nad Bečvou až k hranicím s Polskem stát 58 miliard korun, hotova až ke státním hranicím by měla být v roce 2010.
U příležitosti otevření první významné části dálnice na Ostravsku se chystá velký den otevřených dveří, který má dlouho očekávanou stavbu představit veřejnosti. Prvního prosince vystoupí přímo na ploše dálnice politici, šéfové stavebních firem i ostravská kapela Buty, která by měla postupně zahrát na různých místech dálnice. Připravuje se ohňostroj i další atrakce, po celé stavbě bude zájemce zdarma vozit několik desítek autobusů. Akci za několik milionů financují zhotovitelé dálnice, přispěje jim i město Ostrava a kraj.
Moravskoslezský kraj by měl letos získat 26 kilometrů nových komunikací, nejvíce ze všech krajů. Čeští řidiči se letos dočkají celkem 74 nových kilometrů silnic a dálnic. Zhruba 50 nových kilometrů připadne na dálnice a rychlostní silnice, zbytek na silnice první třídy.
Úplné dokončení dálnice D47 umožní propojení Moravskoslezského kraje s dálniční sítí republiky, zrychlí se i doprava do Polska. Po uvedení do provozu bude dálnice D47 označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km.