Dráhy většinou ruší úschovny na malých nádražích, kde údajně nebyly téměř využívány. Na stanicích ve větších městech nahrazují úschovny s lidskou obsluhou automatické schránky. "Firma by pak sama rozhodovala o tom, kde zůstane klasická úschovna s obsluhou a kde ji nahradí úschovní schránky," řekl Profitu tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
Podle něj je provozování úschoven pro podnik příliš finančně náročné, zejména pokud jde o mzdové náklady. Profit však s odvoláním na důvěryhodný zdroj píše, že hlavním důvodem pro rušení úschoven je ušlý nájem. Například na nádraží v Prostějově tak dráhy pronajaly prostor dosavadní nevýdělečné úschovny soukromé firmě, jež v něm bude provozovat hernu.
Vítěz výběrového řízení na provozovatele úschoven by mohl být znám ještě do konce roku. Jeho povinností bude zajistit službu jakoukoliv formou na největších nádražích, což znamená, že i ve velkých městech mohou samoobslužné schránky nahradit klasické přepážky. Z menších měst pravděpodobně úschovny zcela zmizí.+