"Vývoj registrací nových vozidel odpovídá zlepšující se ekonomické situaci v ČR," dodal k tomu ředitel sekretariátu svazu Pavel Tunkl. Prodej osobních a lehkých užitkových aut do 3,5 tuny dohromady stoupl o 11 procent.
Mezi osobními vozy byla nejprodávanější Škoda se 40.506 automobily, což je o šest procent méně než loni. Její podíl za poslední rok klesl o pět procentních bodů na 36,6 procenta. Naopak v kategorii lehkých užitkových aut automobilka zvýšila odbyt o čtvrtinu na 11.606 vozů.
Druhou nejprodávanější značkou osobních aut byl Ford, který si proti loňsku polepšil o 64 procent, když prodal 7182 aut. Následoval Renault s prodejem 6483 vozů, Volkswagen prodal 5864 aut a pátý Peugeot 5569 vozů. Mezi lehkými užitkovými vozy za vedoucí Škodou skončil Volkswagen s prodejem 5170 aut, třetí byl Ford se 4822 prodanými auty.
Prodej nákladních aut se zvýšil o 17,8 procenta na 9538 vozů. Nejvíce prodal Mercedes (1964), MAN (1527) a Iveco (1411). Zájem o autobusy poklesl o 11 procent na 677 prodaných vozidel. Pro nejprodávanější SOR se rozhodlo 210 zákazníků, konkurenční Irisbus prodal o dva autobusy méně.
Kategorie motocyklů zaznamenala růst o 27 procent na 23.156 prodaných strojů. Nejvíce, 2291 motocyklů, prodala Yamaha, následuje Honda s odbytem 2030 motocyklů a Suzuki s prodejem 1481 strojů.