Turnikety nejsou v Evropě nic neobvyklého a v pražském metru byly již v 80. letech. Mimo jiné měly zabránit jízdám na černo, nakonec je ale dopravní podnik kvůli plynulejší a jednodušší přepravě cestujících zrušil. Současná praxe je taková, že si cestující při vstupu do metra označují jízdenky.
Dopravní podnik také podle Dvořákova vyjádření uvažuje kvůli složité obsluze o jiném typu automatů na výdej jízdenek. Dvořák v rozhovoru připustil, že nynější výdejní automaty připomínají hlavolam. "Budeme se tomu věnovat," uvedl.
Celkovou kvalitu pražské hromadné dopravy ale Dvořák považuje za srovnatelnou s ostatními evropskými metropolemi. "Kvalita této přepravy, hustota dopravní sítě, stáří dopravních prostředků je na mimořádně vysoké evropské úrovni," řekl v rozhovoru.
Sedmatřicetiletý Dvořák je šéfem pražského dopravního podniku od dubna letošního roku. Předtím v letech 1999 až 2000 prošel několika pozicemi v tehdejším Českém Telecomu, odkud odešel z funkce marketingového ředitele do Prima TV, kde působil od listopadu 2000 jako generální ředitel.