Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc při zahájení uvedl, že kraj čekal na stavbu úseku deset let. "Není rozdíl mezi variantou s delším tunelem, která by byla o dvě miliardy dražší, a tou současnou," řekl. V úseku budou stát tři mimoúrovňové křižovatky, dva tunely a 29 mostů. Největší tunel Radejčín bude dlouhý 620 metrů, další tunel Prackovice bude mít délku 270 metrů.
Podle ředitele ŘSD Alfréda Brunclíka je technické řešení tahu D8 unikát. "Obdobný průchod dálnice jako v případě Krušných hor a Českého středohoří zatím v České republice nemáme," uvedl Brunclík. Úsek navazuje na již fungující dálnici mezi Prahou a Lovosicemi a na druhé straně končí na také provozovaném úseku z Řehlovic na státní hranice.
Dostavba odlehčí především obyvatelům obcí ležících na trase současné silnice z Lovosic na Teplice. Také významně napomůže dopravě v krajském městě. Ještě letos zahájí stavbaři práci na mostech Opárno a Dobkovičky, na které je již vydané stavební povolení a jejichž stavba bude trvat nejdéle. Stavební řízení na další úseky pokračují. Do konce roku by se měla také zahájit výstavba tunelu Prackovice. V příštím roce se začne se stavbou mostu Vchynice, tunelu Radejčín a následně celé trasy mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.
Poslední nedostavěný úsek dálnice D8 vybuduje konsorcium firem pod vedením společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ). Vedle SSŽ se na stavbě bude podílet také Metrostav, SMP a Berger Bohemia.