Tréninky doplní i diskuse o pracovním prostředí, otázce benefitů, zvládání stresu nebo nácviku relaxací. Akce je součástí dlouhodobého firemního výzkumu s názvem Firemní kultura a alkohol na pracovišti.
"V rámci toho projektu nabízíme společnostem audit, který zjistí, jak má firma ošetřená pravidla ohledně alkoholu, jak jsou na tom s alkoholem jejich zaměstnanci či identifikuje krizové pití a pracovníky, kterým je třeba pomoci dříve, než se začnou léčit se závislostí na alkoholu," řekla Veronika Víchová ze společnosti Exedra, která působí v oblasti medicíny, psychologie, sociologie, ekonomie a práva.
Dodala, že zájem o tréninky projevili pracovníci firem z oblasti informačních technologií, kultury, vydavatelství, bankovního sektoru i státní správy. Více účastníků bylo z řad manažerů než personalistů. "Často jsme se setkali s tím, že personalisty akce zaujala, nezískali ale podporu ze strany vedení," podotkla Víchová.
Hlavním cílem projektu je především prevence. "Jde o formu preventivní akce, ve které chceme problémům s alkoholem předcházet. Zároveň ale poskytneme rady i účastníkům, kteří musí řešit již vzniklé krizové situace," uzavřela Víchová.
Spotřeba alkoholu v České republice se za posledních padesát let zvýšila z 3,41 litru stoprocentního alkoholu na osobu za rok 1955 na 10,2 litru v roce 2005.