"Pokud se fronty nezmění, sejdeme se v pondělí a budeme se radit o dalších stávkách. Nové by pak mohly začít už v úterý," řekl Schell. Příští týden by už přitom protesty zasáhly kromě nákladní dopravy i přepravu osob, a to na regionálních i dálkových spojích.
Důsledky poslední stávky, která znehybnila nákladní železniční dopravu i za hranicemi Německa, budou zřejmě doznívat ještě několik dní. Podle šéfa logistiky u německého drážního koncernu Deutsche Bahn (DB) Norberta Bensela čekalo v pátek v zahraničí několik stovek vlaků na to, až budou smět pokračovat v cestě do Německa.
Mluvčí Českých drah Ondřej Kubala potvrdil, že je i na českém území odstaveno ještě přibližně 30 vlaků. Vlaky podle něj nečekají přímo na hranicích, ale na nádražích po svých trasách směrem k hranicím. "Situace v České republice se k normálu podle horšího scénáře vrátí za dva až tři dny," uvedl Kubala.
Škody, které stávka způsobila hlavně zákazníkům Českých drah, zatím nebyly vyčísleny. Kubala také zatím nedokázal odpovědět na otázku, zda České dráhy budou po německé straně vyžadovat kompenzace.
Stejně jako předchozí stávky v regionální přepravě osob dolehla i stávka v nákladní dopravě nejvíc na východní část Německa, kde nákladní vlaky téměř nejezdily. V západních spolkových zemích byla v pátek v provozu třetina nákladních vlaků. Nejdůležitější vlaky, zásobující například elektrárny, však dodávky zajišťovaly.
Odborový svaz GDL a společnost Deutsche Bahn se už tradičně nedokážou shodnout na počtu stávkujících. Podle drah jich od čtvrtka do dnešního rána stávkovalo zhruba 1500, GDL uvádí číslo 2600 a sám předseda GDL Schell dokonce hovoří o 3500 stávkujících.
Odborový svaz GDL, který údajně zastupuje přes 3000 strojvůdců, si už měsíce hodlá zvyšováním nátlaku na Deutsche Bahn vynutit zvláštní kolektivní smlouvu. Slibuje si od ní lepší platové podmínky.