Strojvůdci ve snaze vynutit si výrazné zvýšení platů zastavili ve čtvrtek v poledne provoz nákladních vlaků a ve stávce pokračovali až do sobotního rána. Odbory strojvůdců přitom v sobotu signalizovaly pro příští týden ještě rozsáhlejší protesty, pokud Deutsche Bahn nepřistoupí na jejich požadavky prudkého zvýšení mezd. Stávka zastavila nákladní vlaky i v České republice.
"Byla to nejhorší stávka v nákladní přepravě, jakou jsme tu kdy měli. Je pobuřující, že takové narušení mohlo způsobit 1000 strojvůdců," řekl Bensel na webové stránce týdeníku Der Spiegel. Ekonomové podle agentury Reuters odhadují, že kdyby stávka v nákladní dopravě trvala déle než týden, stálo by to firmu až půl miliardy eur denně.
Odbory jsou ovšem rozhodnuty v akcích pokračovat. "Pokud nedostaneme slušnou nabídku, je stoprocentně jisté, že na začátku příštího týdne, to znamená v pondělí nebo v úterý, budeme stávkovat na všech druzích přepravy," řekl šéf odborového svazu GDL Manfred Schell. Nejmenší ze tří odborových svazů na železnici odmítl návrh Deutsche Bahn na zvýšení mezd o 4,5 procenta, který přijaly ostatní svazy, a pohrdl dokonce i pozdějším návrhem na desetiprocentní nárůst; požaduje zvýšení mezd až o 31 procent a zvláštní smlouvu nezávislou na kontraktech s jinými odbory.
GDL zahájil krátké stávky již v červenci, zaměřené na regionální přepravu osob. Poslední stávka v nákladní dopravě dolehla nejvíc na východní část Německa, kde nákladní vlaky téměř nejezdily. V západních spolkových zemích se odborům podařilo paralyzovat dvě třetiny nákladní přepravy.