Její celkové příjmy vzrostly na téměř 71,7 miliard euro, což představuje 22% meziroční nárůst. AXA přitom zaznamenala růst ve všech oblastech své činnosti.
“Čísla za prvních devět měsíců roku 2007 ukazují, že si AXA udržela vrcholnou sílu a začlenění Winterthuru se vyvíjí dobře”, řekl Henri de Castries, předseda představenstva skupiny AXA.
Pojištění majetku a úrazové pojištění
Příjmy z pojištění majetku a úrazového pojištění meziročně vzrostly o 30 % na 19,6 miliard euro, což bylo způsobeno především díky Spojenému království a rychle rostoucím trhům (Turecko, Maroko a Asie) a silným přílivem nových pojistek osobních automobilů (897 000 smluv) a domácností (256 000 smluv). Pojištění osob vzrostlo o 5 % a komerční pojištění o 2 %.
“Příjmy z majetkového a úrazového pojištění prokázaly naši dobrou odolnost v cenově konkurenčním prostředí, obzvlášť v maloobchodních odvětvích,” dále komentoval Henri de Castries.
Životní pojištění a úspory
“Naše aktivity v oblasti životního pojištění a úspor zaznamenaly znovu dvouciferný růst,“ uvedl Henri de Castries.
Objem nových obchodů v oblasti životního pojištění a úspor dosáhl výše 5,6 miliard euro a byl tak oproti stejnému období loňského roku o 26 % vyšší, což odráží neustálý organický růst skupiny AXA. Jeho hlavními přispěvateli byly Spojené státy americké, Austrálie/Nový Zéland a Spojené království, zatímco Japonsko zůstalo negativní.
Ve střední a východní Evropě dosáhla výše nových obchodů v oblasti životního pojištění a úspor 74 milionů euro, tedy o 49 % více než loni. Největší podíl na tom mělo investiční životní pojištění (nárůst o 105 % na 27 milionů euro) a penzijní připojištění (nárůst o 28 % na 45 milionů euro). Hlavním motorem růstu v tomto regionu pak byla Česká republika (nárůst o 72 % na 25 milionů euro) a Maďarsko (nárůst o 48 % na 17 milionů euro).
Správa aktiv
Dobrých výsledků skupina AXA dosáhla také v oblasti správy aktiv, když se příjmy z této činnosti zvýšily o 16 % na 3,6 miliardy euro. Hnací silou růstu příjmů ze správy aktiv byl vyšší průměr spravovaných aktiv a zlepšení nabídky.