Překvapivě více než 75 procent britských obyvatel dnes dává přednost návštěvě klasického bankovního ústavu před moderními nástroji, jako jsou telefonní bankovnictví (phonebanking) či vyřizování finančních záležitostí prostřednictvím internetu, které umožňují nepřetržitý on-line přístup do banky a zadávání platebních příkazů 24 hodin denně. Sdělil to finanční ústav Halifax Group, pro který výzkum v této oblasti provedla agentura Taylor Nelson Sofres.
Halifax Group je největší hypoteční bankou na britských ostrovech, která se navíc v průběhu příštích dvou let sama chystá vynaložit 120 miliónů liber (asi 175 miliónů USD) na zprovoznění divize IF (Intelligent Finance). To má být samostatná banka se zaměřením na drobnou klientelu, která však bude dosažitelná pouze přes telefon anebo internet.
Halifax uvedl na trh celou řadu nových bankovních produktů, od nichž si slibuje především celkové zkvalitnění služeb na svých pobočkách. Banka Halifax v loňském roce zvýšila nezdaněný zisk před započtením jednorázových položek o 2,8 procenta na 1,78 miliardy liber, zisk před zdaněním a po zahrnutí jednorázových nákladů a rezerv však klesl na 1,62 miliardy z předchozích 1,71 miliardy liber.