Druhé místo v žebříčku patří třídě Causeway Bay v Honkongu, třetí pařížské Champs Elysées. Dále následují New Bond Street v Londýně a Ginza v japonském Tokiu. Za pronájem jednoho metru čtverečního na nejdražší světové nákupní třídě v New Yorku zaplatí nájemce až 11.983 eur ročně.
"Nájemné v obchodních jednotkách na pražských Příkopech dosahuje až 2040 euro za metr čtvereční ročně. V České republice je to rekordní částka, která je dána především omezeným množstvím prodejních ploch v této lokalitě. Příkopy jsou prestižní adresou a světové značky o pronájem jednotek na této třídě velmi stojí," komentoval výsledky vedoucí pronájmu maloobchodních ploch v Cushman & Wakefield v Praze Martin Žížala.
Podle vedoucího pronájmu jednotek v centrech měst Jana Kotrbáčka jsou Příkopy společně s Václavským náměstím nejfrekventovanější nákupní lokalitou, což láká módní značky orientované na široké spektrum zákazníků. V posledních dvanácti měsících otevřely na Příkopech své prodejny například Intersport, Yves Rocher nebo MAC (Estée Lauder). "Jedná se o vlajkové lodi těchto značek, neboli prodejny, které mají zákazníkům představit to nejlepší ze sortimentu nabízeného v České republice," uvedl.
Zatímco ulice Na Příkopě a Václavské náměstí jsou nejdražší z hlediska nájmů, nejluxusnější zboží nabízejí obchody v ulici Pařížské. "Poptávka po kvalitních obchodních prostorech v Pařížské ulici ze strany významných mezinárodních společností je rovněž značná a cena za pronájem se přibližuje Příkopům," poznamenal Kotrbáček.
Ve středoevropském kontextu se Praha jako jediná dostala do první dvacítky zemí. Budapešť obsadila 28. příčku s ulicí Váci utca, Varšava s ulicí Nowy Swiat skončila na 36. místě a centrum Bratislavy obhájilo 38. pozici.
Podobnou částku jako v centru Bratislavy platí nájemci i v centru Brna. Nájemné na prestižní České ulici, na Náměstí Svobody a Masarykově třídě dosahuje 890 eur za metr čtvereční ročně.
Zájem silných zahraničních společností o obchodní lokality v Brně je přitom velký. "Přítomnost značek jako H&M, Zara, Mango, Reserved, Benetton nebo Coffeeheaven udávají jasný směr, kam se bude centrum Brna vyvíjet. V první vlně expanze mezinárodních značek na český trh stály ve středu zájmu pouze Praha a Brno. Dnes se již ohlížejí i po městech s menší populací - jako příklad uveďme Liberec, České Budějovice, Pardubice. Podstatné při jejich rozhodování je, aby města měla jasně definovanou a dostatečně vel ikou nákupní část a kvalitní nemovitosti, které umožňují obchodní využití," poznamenal Kotrbáček.