K Nejvyššímu správnímu soudu podal kasační stížnost Vodafone i ÚOHS. Není tak jasné, komu NSS vyhověl.
Vodafone, tehdy ještě Český Mobil se sítí Oskar, dostal pokutu za nepovolenou dohodu o cenách. Nejméně v letech 2000 až 2002 smluvně zavázal distributory dobíjecích karet Oskarta k dodržování cen stanovených firmou. Krajský soud pokutu snížil, protože podle něj operátor neporušil zákon úmyslně, nýbrž z nedbalosti.
Firma se totiž nařčení z vertikální kartelové dohody bránila tím, že uzavírala s distributory stejné dohody, aby dodržela telekomunikační zákon. Chtěla zajistit, aby zákazníci za kupon nedali víc, než mohou provolat, jinými slovy, aby cena vytištěná na kartě byla cenou konečnou.
To ale zároveň znamenalo, že prodejce nemohl nabídnout zákazníkům ani nižší cenu. "Pro jednoho klienta představovala případná úspora několik set korun ročně; celkově několik desítek milionů Kč za rok," uvedl po zveřejnění pokuty v roce 2004 tehdejší předseda ÚOHS Josef Bednář. Některé obchody přitom u karet jiných operátorů pořádaly slevové akce. Sám Oskar přitom na čas nabízel některé své kupony s bonusy.
Český Mobil měl v době rozhodnutí ÚOHS kolem 1,6 milionu zákazníků, nynější Vodafone obsluhuje zhruba o milion klientů víc. Nejmenší z trojice českých mobilních operátorů dostal v minulosti od ÚOHS ještě pokutu deset milionů za údajné kartelové dohody s konkurencí. Také tu teď bude po verdiktu Nejvyššího správního soudu znovu řešit Krajský soud v Brně. Původně ji zrušil.