"Jelikož jde o produkci úplně nového vozu, budeme muset vykonat všechny přípravy k jeho výrobě, ať půjde o montážní halu nebo lakovnu," uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Karosérie octavie se budou dovážet do bratislavského závodu z českých závodů Škody Auto.
Továrna Volkswagenu ve slovenském hlavním městě se specializuje hlavně na produkci luxusních sportovně-užitkových vozů (SUV) jako Volkswagen Touareg a Audi Q7, a zčásti vyrábí i Porsche Cayenne. Od zahájení výroby v roce 1991 tam také sjelo z montážních linek již více než 740.000 automobilů značky Polo.
Slovenská divize VW je podle tržeb největším podnikem v zemi a také největším slovenským vývozcem s patnáctiprocentním podílem na celkovém vývozu. Bratislavská továrna VW má maximální výrobní kapacitu 270.000 vozů ročně. V loňském roce vyprodukovala téměř 238.000 automobilů a letos by to podle Tostmanna mělo být zhruba 250.000 vozů.
Člen představenstva Škody Auto Martin Jahn koncem září prohlásil, že s výrobou octavií v Bratislavě by se mělo začít příští rok. Objemy produkce budou podle něho záležet na poptávce trhu.