Ahold právě před rokem oznámil, že se zbaví svých prodejen na Slovensku a v Polsku a své snahy ve střední Evropě zaměří na Českou republiku. Vedení Aholdu rozhodnutí prodat polské a slovenské obchody zdůvodnilo nízkým podílem na těchto trzích.
"Slovenský trh vykazuje dobrý růstový potenciál a příležitosti pro další rozvoj maloobchodního podnikání," uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Ahold Retail Slovakia František Csivre. Společnost dodala, že záměr odejít ze Slovenska přehodnotila s ohledem na letošní pozitivní hospodaření, na příznivá očekávaní v maloobchodě a na "podmínky na finančních trzích". Další strategie firmy na Slovensku se bude zaměřovat na kvalitu služeb a zboží, řekl Csivre.
Ahold na Slovensku otevřel obchody v roce 2001. Podle výsledků za loňský rok byl pátou největší maloobchodní společností v zemi s obratem 7,4 miliardy korun a 25 prodejnami, z toho 22 hypermarkety Hypernova.
V České republice, kde se Ahold dělí o druhé až třetí místo s britskou skupinou Tesco, hodlá firma dále investovat a navázat na předloňskou koupi téměř 60 prodejen řetězce Julius Meinl. Ahold na českém trhu provozuje 239 supermarketů Albert a 56 hypermarketů Hypernova.