"Vlaky s označením Expres, Rychlík, Spěšný a Osobní čekají na zpožděné přípoje nově pět minut, poté odjíždějí," uvedl pro Týden mluvčí Českých drah Radek Joklík. Vlaky kategorie SC, EuroCity, InterCity a EN čekají na zpožděné přípoje pouze do doby svého pravidelného odjezdu, dodal.
Týden napsal, že novinka většinu cestujících příliš nepotěší, protože zpoždění vlaků bývá i několikanásobně větší. Nejvíce postižení budou cestující, kteří jezdí vlakem ráno do práce. Pokud bude mít jejich spoj větší než pětiminutové zpoždění, přípoj jim ujede, upozornil server.
Vlaky budou čekat na opožděné přípoje pouze v případě, pokud přestupujících bude velké množství. "O překročení pětiminutové čekací doby bude moci rozhodnout dispečer osobní přepravy v případě, že mu vlaková četa zpožděného spoje nahlásí vyšší frekvenci přestupujících cestujících," uvedl Joklík. Poslední noční vlaky pak budou na zpožděné spoje čekat vždy. Čekací doba se v těchto případech bude řídit aktuální situací, ale může být i desítky minut, dodal.
Ministerstvo dopravy sdělilo, že se změnou nemá nic společného. "Je plně na straně dopravce, aby vyvážil čekací doby tak, aby případné zpoždění lavinovitě nenarůstalo a nezavinilo tak postižení neúměrně velkého počtu cestujících a rozvrácení jízdního řádu v celém regionu," řekl Jan Ciesler z tiskového oddělení ministerstva.