Administrativní centrum s obchody i hotelem přinese zpočátku práci zhruba 3000 lidí. V Mošnově vznikne veřejná logistická zóna, v níž se propojí letecká, silniční i železniční doprava. "Jen deset kilometrů od Mošnova povede dálnice D47 do Polska, ve vzdálenosti pět kilometrů se nachází rychlostní komunikace R48 na Slovensko. Kraj ještě plánuje dobudovat v Mošnově železniční terminál s napojením na 2. železniční koridor," doplnil náměstek.
Pozemky v mošnovské zóně si proto kraj ponechá a v budoucnu je bude pronajímat. "Plánujeme je pronajmout jednomu generálnímu investorovi, kterého vybereme ve výběrovém řízení. Na pronájmu by mohl kraj vydělat zhruba 75 milionů ročně," odhadl náměstek.
Moravskoslezský kraj zaplatí za rozšíření mošnovského letiště zhruba miliardu korun. "Šedesát procent nákladů pokryjí soukromí investoři, 30 procent pak strukturální fondy Evropské unie," řekl Lukša.
Rozšíření letiště podle něho přinese lepší dopravní dostupnost regionu. "Letištní dráha dlouhá 3500 metrů je schopna přijímat největší letadla - včetně nového Airbusu A380. Když tento fakt připočteme k plánovanému rozšíření, stane se z Mošnova lukrativní logistická zóna," naznačil.
V říjnu letiště zahájilo rekonstrukci ranvejí, která do konce příštího roku umožní provoz při snížené dohlednosti. Za modernizaci světelných a elektroenergetických systémů zaplatí krajská akciová společnost Letiště Ostrava přes 100 milionů korun. Kraj jako vlastník letiště plánuje do roku 2012 postupné zavedení 12 nových linek do jednotlivých evropských regionů, odkud na sever Moravy přicházejí strategičtí investoři. Jejich rozjezd chce podpořit částkou 709 milionů korun.