"Značka tvoří průměrně kolem dvaceti procent hodnoty celého podniku," citují HN Aleše Michla z Raiffeisenbank. V některých případech se může jednat i více než o polovinu hodnoty. Reálná suma se však projeví až při případném prodeji a dost přitom záleží na nabídce i poptávce, píšou.
Hodnotou několika miliard korun se podle deníku může 'samo o sobě' pochlubit hned několik českých značek. "Kromě zmiňovaných vítězů je to ještě například Česká pojišťovna nebo obuvnická legenda Baťa," řekl HN Ondřej Obluk z reklamní agentury Mather Communications.
"Větší hodnotu mají značky, které jsou známé v zahraničí. Například Lentilky je sice značka, kterou Češi milují, ale v zahraničí nikomu nic neřekne," poznamenal marketingový manažer softwarového gigantu Microsoft Jiří Grund.
Na dalších pomyslných příčkách nejhodnotnějších českých značek se tak podle odborníků na marketing, které HN oslovily, umístily Baťa, Kofola, Jan Becher, Mattoni, Česká pojišťovna, Staropramen a Česká spořitelna. Dalšími často uváděnými značkami jsou rovněž Orion, ČEZ, Vitana, Opavia, Bohemia Glass, Indulona, Míša, Tatra, Madeta, Dobrá voda, Jawa, ČKD či jízdní kola Author.
Ve světě je nejhodnotnější značkou internetová společnost Google, následovaná General Electric a Microsoftem, připomínají Hospodářské noviny.