ČD Cargo již má pětičlenné představenstvo i šestičlennou dozorčí radu. Bazala je předsedou představenstva ČD Cargo, v pětičlenném orgánu působí také Žaluda, Bazalův náměstek pro nákladní dopravu Rodan Šenekl, severomoravský podnikatel Bogdan Heczko a ředitel odboru strategie ČD Jaroslav Richter, který přípravu k založení dceřiné firmy vedl. V dozorčí radě zasednou vedle zástupců zaměstnanců a podnikatelů i poslanec Oldřich Vojíř (ODS) nebo senátor Milan Špaček (KDU-ČSL).
Bazala vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině. V Československých a Českých drahách působí od roku 1981, kdy postupně pracoval v provozních a později i manažerských funkcích. Na generální ředitelství Českých drah přišel v roce 1993. V roce 1995 po dobu tří měsíců přechodně zastával funkci generálního ředitele.
V roce 1996 Bazala odešel k soukromé firmě, do Českých drah se vrátil v roce 2003 na post prvního náměstka generálního ředitele a člena představenstva. Od 11. května 2005 nahradil ve funkci generálního ředitele Petra Kousala.
Společnost AXA po převzetí pojišťovny Winterthur v České republice potvrdila Žaludu ve funkci generálního ředitele Winterthur v Česku a na Slovensku. Od počátku letošního roku se Žaluda stal i generálním ředitelem pojišťovny a penzijního fondu AXA.
Profesionální kariéru Žaluda zahájil v nizozemské poradenské společnosti Stork Demtec, mezi lety 1993 a 1996 působil v poradenské firmě Ernst & Young. Generálním ředitelem a předsedou představenstva Winterthur penzijního fondu se Žaluda stal v roce 1998, od roku 2002 vedl celou skupinu Winterthur v ČR a na Slovensku.
ČD Cargo byla založena 31. října, kdy Bazala a Richter podepsali smlouvu o vkladu části majetku Českých drah do nové akciové společnosti. Na počátku prosince už by měla být zapsána v obchodním rejstříku a vlastnit všechna potřebná oprávnění a živnostenské listy.
Základní kapitál nové společnosti bude 8,8 miliardy korun. Od mateřské firmy cargo dostalo například třetinu všech lokomotiv Českých drah a všech 32.000 nákladních vagonů. V majetku ČD Cargo jsou také vybraná depa kolejových vozidel a železniční opravny. Z mateřské firmy do dceřiné přejde 13.000 z nynějších asi 55.000 zaměstnanců ČD.
Nákladní doprava ČD je pátá největší v Evropské unii, ročně přepraví zhruba 80 milionů tun zboží, jako jediná ve střední Evropě však dosud nefunguje samostatně. Od oddělení si ministerstvo dopravy slibuje zprůhlednění finančních toků v ČD, především konec křížového financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy, které ročně činí přes 600 milionů korun.