Roční známka pro osobní automobil vyjde na 1000 korun místo dosavadních 900 Kč, pro nákladní vůz od 3,5 do 12 tun se cena zvýší na 8000 ze 7000 korun. Navzdory svému názvu platí roční známka 14 měsíců, tedy od 1. prosince 2007 do konce ledna 2009. "Režim platnosti kuponů se tak vrací do starých kolejí," řekl Hanzelka. Loni se platnost známek o měsíc zkracovala kvůli zavádění elektronického mýta pro kamiony.
Česká republika není v regionu střední Evropy jedinou zemí, která zvyšuje cenu dálničních známek. O 1,2 eura na 73,8 (cca 2000 Kč) podraží například roční známka pro osobní automobily v Rakousku. Rakouská dálniční síť je s více než 2000 kilometry ve srovnání s českou zhruba dvojnásobná. Na Slovensku se platí za rok 1100 Sk (900 Kč), naopak nejlepší evropská dálniční síť v Německu je pro osobní vozy zdarma.
Od prosince začne MD uvádět na trh také krátkodobé známky. Měsíční kupon pro osobní vozy bude dražší o 30 korun než dosud, řidiči za něj zaplatí 330 korun, týdenní kupon podraží o 20 korun na 220 korun. O zhruba deset procent více zaplatí také majitelé malých nákladních vozů. Krátkodobé kupony je vyjdou na 2000, respektive 750 korun.
Naposledy se cena dálničních známek zvyšovala v roce 2003 pro rok 2004. Od té doby se česká dálniční síť rozrostla zhruba o stovku kilometrů, což je podle MD jeden z důvodů zdražení. Výnosy z prodeje známek jdou do fondu dopravy, který z emise na rok 2008 očekává v rozpočtu výnos 2,3 miliardy korun.
Podle náměstka ředitele fondu Jiřího Nováka se však dá očekávat výnos ještě vyšší. "V rozpočtu vždy zůstáváme při zemi," řekl Novák. Jako příklad uvedl rozpočet na letošní rok, kde se počítá s dvoumiliardovými příjmy, reálné výnosy však budou 2,2 miliardy. Celkové náklady na výrobu známek jsou 33 milionů korun.
Distribuce dálničních známek je podle Hanzelky zajištěna. "Dálničních kupónů je vyrobeno dostatečné množství a prodejní místa jsou předzásobena," řekl. Neměla by se tak opakovat situace z počátku loňského roku, kdy na mnoha místech řidiči známky nemohli sehnat. Oficiálními distributory známek jsou Česká pošta a společnost ABA.
Dálniční známky jsou v ČR na dálnicích povinné pro osobní automobily a malé nákladní vozy od 3,5 do 12 tun hmotnosti. Kamiony nad 12 tun platí od ledna 2007 elektronické mýto. Od roku 2009 začnou podle plánů MD platit mýtné i malé náklaďáky.
Mýtné se platí na zhruba 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic; dálniční známky jsou povinné na 830 kilometrech. Rozdíl je dán výjimkami, které si vymohly kraje. Známka například není potřeba na D1 u Brna nebo na R48 na severní Moravě.