"Nově postavená čtyřpruhová rychlostní komunikace přebírá dopravu z extrémně zatíženého, směrově a výškově nevyhovujícího úseku silnice I/48," uvedla. Stavba komunikace začala v březnu 2005. Celkové náklady dosáhly téměř 1,5 miliardy korun, z toho 76 procent představuje příspěvek Evropské unie.
Součástí stavby silnice o délce 7,9 kilometru bylo vybudování deseti mostů, silnic, místních a obslužných komunikací a přeložek inženýrských sítí a asi sedmi kilometrů protihlukových stěn. Všechna křížení s rychlostní silnicí jsou mimoúrovňová. Jeden ze silničních mostů vede přes údolí řeky Stonávky a měří téměř 730 metrů.
Zprovoznění stavby Tošanovice-Žukov bude podle Jana Hořeního z ŘSD posledním úsekem, který spojí Frýdek-Místek s Českým Těšínem. "V říjnu 2004 jsme dokončili úsek mezi Frýdkem-Místkem a Dobrou a o dva roky později mezi Dobrou a Tošanovicemi," připomněl.
Dalším úsekem v rámci tahu R48 bude podle Hořeního v listopadu příštího roku napojení na dálnici D1 u Bělotína ve střední Moravě. Posledním úsekem R48 pak zůstane Bělotín -Frýdek-Místek. V sobotu se otevírá i zhruba sedmnáctikilometrová část dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem na Karvinsku. Celé napojení Ostravska na dálnici D1 se plánuje v roce 2009.