Pětačtyřicetimiliardový příspěvek státu je zhruba o 25 miliard nižší než letos. Naopak příspěvek Evropské unie se příští rok téměř ztrojnásobí. Ve větší míře se totiž začnou čerpat peníze v rámci operačního programu Doprava. Podle dřívějšího vyjádření premiéra Mirka Topolánka bude fond příští rok hospodařit vůbec s největší částkou v historii.
Během jednání vznesla poslankyně zelených Věra Jakubková svůj pozměňovací návrh na přesun asi 1,5 miliardy korun na železniční stavby. Tento návrh měl odebrat fondu peníze na výstavbu rychlostní komunikace R55 v úseku Otrokovice - Rohatec, kde podle ní jde o trasu zasahující do ptačí oblasti Bzenecká Doubrava.
Za to ale sklidila kritiku. "Jsem přesvědčen, že těch několik málo ptáků hnízdících v této oblasti je velmi dobře chráněno. Dokonce si troufám tvrdit, že je podstatně lépe chráněno než tisíce lidí žijících v obcích, kterými prochází přetížená komunikace 1/55," vzkázal jí poslanec Jaroslav Plachý (ODS).
Poslanci schválili rozpočet i s pozměňovacím návrhem hospodářského výboru, který doporučil podpořit řadu investičních akcí. Doporučil například převést 15 milionů korun na přípravu stavby silničního spojení mezi Prahou-Suchdolem a Ruzyní.
V letech 2009 a 2010 by měl být podle návrhu MD základní rozpočet fondu dopravy stejný, tedy 45 miliard korun. Z fondů EU by ale mělo přitéci každoročně ještě o téměř deset miliard více než v roce 2008.
Většinu peněz z rozpočtu SFDI spolkne výstavba dálnic a rychlostních silnic. Mezi priority patří podle MD například dostavba dálnice D8 přes České středohoří nebo dálnice D1 mezi Vyškovem a Lipníkem nad Bečvou. V železniční dopravě jsou to především koridory do Českých Budějovic a Plzně.