Rosoboronexport, který ovládá asi 75 procent akcií AvtoVazu, jednal o prodeji zhruba čtvrtinového podílu na výrobci vozů Lada kromě Renaultu ještě s největší americkou automobilkou General Motors a italským Fiatem. Podobný podíl chce podnik prodat i některému ruskému investorovi a asi čtvrtinu akcií, s níž podle ruských zákonů může blokovat zásadní rozhodnutí, by si ponechal.
AvtoVAZ se nyní i přes prudce rostoucí prodeje automobilů v Rusku potýká s poklesem podílu na domácím trhu, protože v zemi roste poptávka především po zahraničních značkách. Domácí prodej AvtoVazu v prvním pololetí klesl na 285.000 vozů ze 325.000 před rokem. Prodej zahraničních značek v Rusku přitom ve stejném období vyskočil o 70 procent na více než 720.000 vozů. Celkový prodej vozů společnosti AvtoVAZ včetně exportu se v pololetí propadl o deset procent na 333.876 vozů.
Rusko by se podle prognóz mělo do roku 2011 stát největším automobilovým trhem Evropy a ročně by se zde podle analytiků mělo prodat 3,3 milionu vozů. Minulý měsíc zahájila ve městě Kaluga jihozápadně od Moskvy provoz ruská továrna společnosti Volkswagen, která bude montovat modely VW a Škoda.