"Zjistili jsme, že spotřebitelé stále uvědoměleji vyhledávají určité nabídky elektřiny a porovnávají ceny úplně stejně jako při nákupu potravin," řekla podle deníku Die Welt mluvčí E wie einfach Marie-Luise Wolffová.
Energetické společnosti se v Německu kvůli rostoucím cenám elektřiny ocitají pod stále větším konkurenčním tlakem a hledají přímější cesty k oslovení spotřebitele. Triku poskytování svých služeb prostřednictvím prodejců podnikajících v jiné branži nedávno začala využívat i společnost Eprimo, která patří RWE. Elektřinu prodává ve 190 německých prodejnách mobilních telefonů The Phone House. Eprimo chce tuto strategii dále rozvíjet a nevylučuje ani spolupráci s jednotlivými drobnými obchodníky.
Zatímco samotná RWE ve svém klíčovém regionu, Severním Porýní-Vestfálsku, zákazníky hromadně ztrácí, její dceřiná společnost jich letos získala už 30.000 a prodává nyní elektřinu 170.000 odběratelů.
Hamburský poskytovatel ekologicky vyráběné elektřiny Lichtblick letos několik týdnů nabízel elektřinu v obchodech pražíren kávy Tchibo. Partnery Lichtblicku jsou i poštovní společnost Deutsche Post, železniční koncern Deutsche Bahn nebo obří zásilková společnost Otto Versand.
Lichtblick tím pádem může využívat prodejních kanálů, jimiž by jinak nikdy nemohl disponovat. Ročně tak prý získá 50.000 nových odběratelů a dnes už jich má kolem 390.000. Spolupráce prý přináší ovoce oběma stranám. "Partneři si mohou dělat reklamu naší image poskytovatele ekologického proudu," uvedla společnost.
Netradiční odbytové kanály v Německu vyhledávají i mobilní operátoři. Také oni se pokoušejí nabízet údajně výhodné speciální tarify u maloobchodních řetězců jako Aldi, Lidl nebo Tchibo.