Vlastní webovou stránku má v EU 62 procent firem, v ČR 71 procent

10.12.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brusel 10. prosince (zpravodaj ČTK) - Vlastní internetové stránky má v Evropské unii 62 procent podniků. Nejlépe na tom v tomto ohledu jsou firmy ve skandinávských zemí, kde je vlastními weby vybaveno více než 80 procent firem. V Česku to je 71 procent podniků, na Slovensku o procento méně. Vyplývá to z nových údajů Evropského statistického úřadu (Eurostat).

Naopak v Rumunsku, které figuruje na opačném pólu pomyslného žebříčku, má internetové stránky jen asi čtvrtina podniků. V Bulharsku to je 31 procent firem, v Lotyšsku 39 procent.

Z údajů Eurostatu rovněž vyplynulo, že začátkem letošního roku mělo v EU přístup na internet 94 procent podniků, což představuje meziroční nárůst o dva procentní body. Česká republika je s 95 procenty v tomto ohledu mírně nad unijním průměrem, Slovensko s 98 procenty se pak řadí k vůbec nejlepším v "sedmadvacítce".

Premianty v internetovém připojení podniků jsou Finové, kde je na světovou síť napojeno 99 procent všech firem. Jen v šesti členských zemích množství "připojených" podniků je nižší než 90 procent. Jde o Rumunsko (58), Bulharsko (75), Lotyšsko a Maďarsko (obě 86), Kypr (88) a Litvu (89).

Širokopásmové připojení, které umožňuje rychlejší přístup k internetu, pak v průměru v EU letos v lednu využívalo 77 procent firem, zatímco před rokem to bylo 73 procent. Nejlépe jsou v tomto směru na tom opět ve Finsku (91 procent) a dále pak ve Španělsku (90) a na Maltě (89). Nejmenší rozšíření tohoto typu připojení je v Rumunsku, kde jím disponuje jen 31 procenta podniků. V ČR to je 77 procent firem, na Slovensku o jedno procento méně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK