Během kampaně Platí vaše firma ČRo písemně oslovil 160.000 živnostníků, firem a organizací. Vycházel přitom z údajů obdržených od všech významných dodavatelů elektřiny v České republice, protože podle zákona je koncesionářské poplatky povinna platit každá firma či domácnost, která je napojena na elektroměr.
ČRo od nově přihlášených firem získal asi 16 milionů korun. Polovinu z této částky tvoří doplatky za minulá období. Výsledek této akce znamená posílení rozpočtu Českého rozhlasu v příštím roce nejméně o 30 milionů korun, uvádí se v tiskové zprávě.
Firmy, které na oslovení nereagovaly, mohou od Českého rozhlasu očekávat další kroky podle zákona o rozhlasových a televizních poplatcích, upozornil vedoucí Útvaru rozhlasových poplatků ČRo Ondřej Beran.
Rozhlasový poplatek pro právnické a podnikající fyzické osoby činí 45 korun za každý rozhlasový přijímač, domácnosti platí 45 korun bez ohledu na počet rozhlasových přijímačů. To se vztahuje na radiomagnetofony, autorádia, mobilní telefony s rádiem, radiobudíky či na počítače s příslušným vybavením pro příjem rozhlasového vysílání.
Firmám a organizacím, které zákonem předepsaný pravidelný koncesionářský poplatek neplatí, hrozí pokuta 5000 korun.
Na potenciální neplatiče z řad domácností se ČRo obrátil naposledy loni v září. Tehdy oslovil přibližně tři čtvrtě milionu osob. Tato kampaň mu přinesla 100.000 nových poplatníků, což znamená přínos 4,5 milionu korun měsíčně.
Koncesionářské poplatky jsou hlavním zdrojem příjmů rozhlasu. Loni tak získal 1,73 miliardy korun.