Průzkum: Při náboru zaměstnanců dají firmy na doporučení známého

10.12.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 10. prosince (ČTK) - Každý pátý Čech změnil v minulých 12 měsících zaměstnání. Celkem 22 procentům z nich dopomohlo k nové práci upozornění známého. Vyplývá to z průzkumu Factum Invenio pro společnost LMC, která provozuje internetové portály jobs.cz a prace.cz. Kvůli poklesu nezaměstnanosti, vyvolanému silným hospodářským růstem, který vede k vysoké nabídce nových pracovních míst, je pro zaměstnavatele čím dál složitější nalézt dostatek vhodných pracovních sil.

Firmy tak při hledání nových zaměstnanců využívají doporučení známého stále častěji, za dobrý tip nabízejí svým zaměstnancům i finanční odměny.

Stoupající význam doporučení je podle Petra Šrámka, který se v LMC zabývá novými službami v oblasti náboru, výsledkem zvýšené snahy firem obstát ve velké soutěži o lidské zdroje a opatřit si zaměstnance i touto cestou. Firmy se snaží se o co nejlepší komunikaci nabídek volných míst dovnitř firmy a zaměstnancům, kteří jim dají dobrý tip, nabízejí finanční odměny i ve výši desítek tisíc korun. "Doporučení známého jako náborovou metodu a nikoli jako více méně náhodný doplněk standardních způsobů náboru začaly firmy ve větším měřítku uplatňovat relativně nedávno," uvedl Šrámek.

Ve srovnání s dobou před dvěma lety vzrostl počet lidí, kteří našli práci díky upozornění známého, a to o čtyři procenta, před deseti lety to bylo o deset procent méně.

Změnu zaměstnání v blízké době plánuje podle průzkumu devět procent populace starší 15 let. Mezi uživateli internetu je to však dokonce 42 procent. "Mezi plánem a jeho realizací je vždy 'propast', ale tahle chuť změnit zaměstnání určitě souvisí i s nepřebernou nabídkou pracovních pozic, která je aktuálně na internetu, a s tím, jak je v dnešní době snadné na inzeráty on-line reagovat," uvedla Lucie Šarešová z LMC.

Hlavním zdrojem informací o pracovních příležitostech je pro 25 procent lidí denní tisk a pro 22 procent doporučení známého. Internetovou síť využívá 18 procent populace. Pro uživatele internetu je hlavním zdrojem logicky síť, kterou využívá bezmála 80 procent respondentů. Na druhém místě byl denní tisk a za ním doporučení známých.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK