Česká spořitelna moc nemyslí na zaneprázdněné studenty

25.10.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jednou z nejžádanějších kategorií klientů pro bankovní domy jsou bezesporu studenti vysokých škol, neboť se u nich předpokládá, že v budoucnu budou patřit mezi nejbonitnější skupiny.

 

Jednou z nejžádanějších kategorií klientů pro bankovní domy jsou bezesporu studenti vysokých škol, neboť se u nich předpokládá, že v budoucnu budou patřit mezi nejbonitnější skupiny. Peněžní ústavy se je proto už dnes snaží nalákat na nejrůznější výhody počínaje bezplatným vedením účtu. Největší zkušenosti a také nejdelší dobu má studentský balíček Česká spořitelna, která však v oblasti nabídky služeb přímého bankovnictví této klientele začíná za konkurencí přece jen trochu pokulhávat.

Vysokoškolák, který si zřídí balíček produktů s názvem Sporostudent, získá stejně jako v jiných bankách u studentských kont bezplatné vedení účtu. Vedle toho mu Česká spořitelna poskytne bezplatně tuzemskou elektronickou platební kartu Visa Electron a okamžitě získá i kontokorentní úvěrový rámec ve výši 10 tisíc korun. Určitým lákadlem pro studenty by měla být každoroční prémie ve výši 400 Kč a při absolvování vysoké školy s vyznamenáním i jednorázová prémie 10 tisíc Kč.

V čem ale Česká spořitelna pokulhává za konkurencí u studentských účtů, je nabídka služeb přímého bankovnictví. Banka jim nabízí jen službu Sporotel za standardní zřizovací poplatek ve výši 200 Kč. Pravdou je, že služba Sporotel, což je klasický phonebanking, není spojena s žádným měsíčním paušálním poplatkem. Na druhou stranu jeho uživatel volá na pražské telefonní číslo, což je nepříjemné zvláště pro mimopražské studenty, kterým se pak jednorázový příkaz k převodu může velmi prodražit. Vedle účetní položky u platby do jiné banky ve výši šesti korun je nutné pak připočítat ještě provolaný čas. Jelikož na druhé straně je pouze hlasový konverzant, vymačkání všech údajů na klávesnici přístroje vždy několik minut zabere. Zvláště při použití mobilního telefonu se celkové náklady velmi výrazně navýší.

Konkurence České spořitelny jde trochu jinou cestou. Jednak nabízí studentům zcela bezplatně zřízení nějaké služby přímého bankovnictví a ve většině případů je oprostí i od pravidelného paušálu. U phonebankingu se navíc volá na zelenou linku. Česká spořitelna tak prozatím na časově zaneprázdněné studenty tolik nemyslí, což se projevuje mimo jiné i tím, že žádným způsobem nezvýhodňuje účetní položku u platby do jiné banky provedené Sporotelem oproti příkazu na papírovém nosiči. V obou případech zaplatí klient České spořitelny šest korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka