"V budoucnu se tady bude vyrábět celá řada motorů. Půjde o základní tříválec, který představuje vstupní nabídku. K tomu přibude nový motor se sníženou spotřebou paliva, bude to čtyřválec o objemu 1,2 litru. Oba motory bude využívat i Volkswagen a ostatní koncernové značky," řekl Jung.
Kdy dosáhne motorárna plánované kapacity 500.000 motorů ročně, rozhodnou podle něj svým zájmem zákazníci. Investice budou realizovány z valné části letos a v průběhu příštího roku.
Jung také ve škodovce hodlá zvyšovat produktivitu. Plánuje proto modernizaci mladoboleslavské lakovny a uvažuje o mechanizaci svařovny. "Právě probíhají audity. Rozhodně ale nepůjde o propouštění pracovníků," řekl týdeníku. Firma nyní musí kvůli rostoucí poptávce zavádět mimořádné směny, v příštím roce by jich mohlo být až 45.
Bratislavský závod Volkswagenu má podle Junga začít vyrábět octavie pravděpodobně koncem prvního pololetí příštího roku. "V roce 2008 plánujeme vyrobit v Bratislavě 25.000 vozů Octavia," uvedl. Na českém trhu se prodávat nebudou, doplnil.
Škoda Auto patří k největším podnikům v Česku. Loni zvýšila čistý zisk o 40 procent na rekordních 11,06 miliardy korun. Automobily montuje také na Ukrajině, v Bosně, Kazachstánu, Indii, Číně a Rusku. V Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí firma dohromady zaměstnává zhruba 28.000 lidí.