ČSOB se tak stala další bankou, která v poslední době postihly problémy v on-line síti. S několikahodinovým výpadkem přímého bankovnictví se například minulý týden potýkala Česká spořitelna, která za poslední neplánovanou odstávku na počátku tohoto týdne klientům nabídla možnost podání reklamace. Ke svým účtům po internetu na podzim nemohli také klienti Komerční banky či eBanka, napsal server.
Češi přitom internet a telefon při správě svých financí rádi využívají. Z ankety ČTK mezi tuzemskými bankami vyplynulo, že více než tři čtvrtiny všech transakcí mezi bankovními účty provádějí přes kanály přímého bankovnictví a pobočky bank příliš nenavštěvují.
Zájem lidí o transakce přes internet potvrzují i statistiky bank. Například klienti ČSOB provedli v říjnu prostřednictvím služeb elektronického bankovnictví 5,62 milionu transakci za více než 280 miliard korun. V meziročním srovnání tak šlo o více než pětinový nárůst.