Řidičům začal sloužit nový úsek dálnice D3 u Tábora

17.12.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Sudoměřice u Tábora (Táborsko) 17. prosince (ČTK) - Řidičům začala sloužit nová část dálnice D3 u Tábora. Úsek Chotoviny - Mezno dlouhý 6,8 kilometru otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Stavba začala v roce 2004 a stála 2,9 miliardy korun. Celkem nyní mohou řidiči u Tábora využít 15 kilometrů dálnice. Osobní automobily za její užívání platit nebudou, budou na něm ale mýtné brány.

Úsek se poprvé zařadí mezi skutečné dálnice. Dosud kolem Tábora kvůli malé dálce trasy platilo omezení rychlosti 90 kilometrů v hodině, nyní mohou řidiči zrychlit až na 130 kilometrů za hodinu.

Nový úsek odvádí tranzitní dopravu na mezinárodním tahu E55 z obcí Sudoměřice u Tábora a Rzavá. Navazuje na úseky Chotoviny - Stoklasná Lhota - Tábor dokončené v letech 1991 a 2004. Součástí stavby je deset mostů - sedm dálničních a tři nadjezdy. Úsek zahrnuje i mimoúrovňovou křižovatku, přeložky polních cest, úpravy vodních toků a zeleně. U dálnice vznikl také suchý poldr, který bude zadržovat dešťovou vodu z dálniční kanalizace při silnějších srážkách a bude chránit vodní toky k obci Nemyšl.

Náklady na vybudování úseku Chotoviny - Mezno pokryly státní prostředky. Ale další část dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 z Tábora na hranice s Rakouskem se zřejmě bude stavět s pomocí soukromého kapitálu. Původně měl být projekt veřejného a soukromého sektoru, tedy PPP, využit jen mezi Táborem a Bošilcem u Veselí nad Lužnicí.

Celá trasa z Tábora přes České Budějovice do Dolního Dvořiště měří 96 kilometrů. Známa je zatím pouze cena za třicetikilometrový úsek z Tábora do Bošilce, která se odhaduje na 15 miliard korun. Smlouva s investorem by měla být podepsána do konce roku 2008.

Celá plánovaná trasa dálnice D3 z Prahy až na hranice s Rakouskem měří 171,4 kilometru a náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. ŘSD odhaduje, že zbývající úseky dálnice na jihu Čech by se mohly začít stavět v letech 2009 až 2011. Silnice jsou již zaneseny do územních plánů a nyní se dokončuje dokumentace pro územní rozhodnutí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK